Bedre?

27. november, 2009

Okei, sykdomsdag nummer to. I går kveld tok feberen kraftig tak, og med full påkledning, dyne, tepper, varmeflaske og ovnen på fullt i rommet mitt som må har vært sirka førti grader varmt, klarte jeg fremdeles å fryse. Effektiv oppvarming må imidlertid å ført til effektiv terminering av mange bakterier, for klokken 12 i morges våknet jeg, for sekstende gang, og nå uten feber. Noe særlig, i hvert fall.
Dagen har vært preget av soving, litt TV-titting, litt lesing, og mer soving. Jeg har nå gått tom for mandariner, og avventer med åndeløs spenning hjemkomsten til min Samboer Berit, som på tro og ære har lovet å kjøpe pizza til meg. Har begynt å bli sulten i løpet av kvelden. Som jo er et godt tegn.

Hvorvidt alt tyder på at eksamenene kommer til å gå bra framover, er mer usikkert. Har min første om to dager, og ligger nå så bakpå, og er så relativt ubrukelig, at jeg seriøst kontemplerer egenmelding for å utsette eksamen (ja, vi kan nå skrive egenmeldinger, enda en flott bieffekt av svineinfluensaen). Vi får se an formen i morgen, tror jeg.

Heldigvis, for oss som er syke, finnes det to fantastiske ting i verden.
Den første er www.play.com som fikser meg relativt billige filmer rett i posten, uten porto. I går kom Jane Austens “Persuasion” og den utvidete utgaven av Mr and Mrs Smith, noe som ga meg flott underholdning i feberheten.
Persuasion var ganske deprimerende mørk og rotete, med mye håndholdte kameraer, men det var nok også en del av grunnen til at den falt sånn i smak. Anbefales, forøvrig.
Den andre tingen er nettstedet www.fmylife.com ,som min venninne Kine Renate var så elskverdig å tipse meg om. Alle folkene som går inn her og skriver tragiske historier fra sine miserable liv, minner meg på at livet mitt, tatt i betrakting, aldri er noe særlig ille.

Leave a Reply

