Slapp

26 november, 2009

Første dagen i mitt nye bloggliv har ikke helt svart til forventningene, dessverre. Ikke så mye på grunn av bloggen altså, men fordi jeg har vært helt på viddene i dag hva angår fysisk tilstand.

Oversov til utpå formiddagen gjorde jeg, og det første jeg brukte tiden min på da jeg kom ut av sengen, var å kaste opp. Det var ingenting å kaste opp egentlig, og heller ingen god grunn til denne merkelige tilstanden, noe som bare har gjort det mer frustrerende. Har ikke spist noe merkelig, eller gjort noe rart, tror jeg. Likevel har jeg vært skikkelig mørbanket over alt, og generelt ubrukelig. Hvis kroppen min skal streike, syns jeg godt det kan være en grunn til det.

Uansett har dagen hittil vært tilbragt på mitt rom, med ovnen på fullt. Av og til har jeg gått inn i stuen for å kjøle meg ned, og ellers har jeg vekslet på å sitte i stolen eller ligge i sengen. Det å være syk er ganske lite formålstjenlig når jeg har tre dager til første eksamen. Og dessuten er jeg jo ikke syk heller, har ikke feber, og er i hvert fall ikke gravid, så etter min mening er dette bare tøys.

Tid ekstensivt tilbragt på mitt eget rom har i hvert fall fått meg til å sette pris på mine to minihøytalere med minijack-kobling som jeg fikk av min tidligere samboer Terje, og ikke minst nyoppdagelsen av Spotify. I dag har jeg hørt mye på Death Cab for Cutie, da skiva Plans, og har allerede funnet to yndlingssanger. Summer Skin og Brothers on a Hotel Bed.

Death Cab for Cutie – Summer Skin

Death Cab for Cutie – Brothers on a Hotel Bed

I tillegg oppdaget jeg en perle av en låt fra bandet The Be Good Tanyas da jeg så Breaking Bad midt på natten hos Ola. Sjangeren er vel Country/Folk, og standarden er litt ujevn, men denne låta er i hvert fall flott, og passer generelt bra til dagen.

The Be Good Tanyas – Waiting Around To Die

Nå er klokken 16.06.

Mat konsumert så langt i dag: En halv mango og en hel mandarin.
Sider lest: Omtret 30

Nå skal jeg gå og se Home And away.

Leave a Reply

