Verdens største oppfinnelse

Det er ikke hjulet, ikke mobiltelefonen, og i hvert fall ikke ostehøvelen. Den viktigste oppfinnelsen noen sinne laget er uten tvil nesesprayen.

Det er kanskje det eneste i hele verden jeg virkelig ikke kan leve uten. Tenk hvordan det må ha vært å være forkjølet før nesesprayen ble oppfunnet. Det er helt forferdelig å være så full av snørr at man ikke får puste, spesielt om natten. Nå, hvis man er fullstendig tett i nesen, kan man bare spraye med litt nesespray, også forsvinner det med en gang! Works like magic.

Helgen har vært jobbehelg med morsomme mengder febernedsettende. Det er ikke så travelt på Brukbar for tiden, fordi alle er opptatt med eksamen. Dette bildet syns jeg var utrolig koselig. Det er akkurat sånn en søndag skal se ut. En god krok å sitte i, noe å drikke og en skikkelig stor bok. Jeg må begynne å ha flere sånne søndager.

Statistikkeksamen tror jeg gikk veldig dårlig, noe som er kjempefrustrerende. Det faget har jeg jobbet ordentlig mye med, og jeg kan det ganske godt, noe jeg ikke alltid kan si om fagene jeg tar. Men på grunn av en feiloppfattelse, eller en misvisende oppgave kanskje, brukte jeg kanskje en time på å regne ut svaret med en feil test, så da var hele eksamenen bortkastet. Neste eksamen er om to dager, og det er et veldig spennende geografifag om befolkning og ressurser. Akkurat nå er jeg så forkjøla at jeg har mest lyst til å bare sove fram til jul, ligge trygt under dynen og slumre til lyden av uendelig mange episoder med Sex and the City, men nå må jeg bare skjerpe meg og repetere pensum for å få banket mest mulig inn.

Ola hadde bursdag på fredag, forresten! Jeg har et veldig fint maleri i stuen av R. Casaro, som han liker veldig godt. Han fikk en kopi til seg selv.

En kunstner som er verdt å sjekke ut, Renato Casaro.

I går var det også juletrefest med FK. Det var herlig mat, herlige mennesker og et juletre som hang opp-ned fra taket. Jeg var så tett i nesen at jeg ikke kunne smake maten, men sånn så den i hvert fall ut:

Jeg gleder meg bare mer og mer til julaften! Pinnekjøtt er det beste i hele verden. Nam nam.

2 thoughts on “Verdens største oppfinnelse

  1. Stian. says:

    Nei og nei. Må bare advare deg om å havne på otrivin-kjøret. Har flere kolleger som har benyttet seg litt for mye av det, og nå ikke kan fungere uten. trenger det hver dag. En av dem sliter til og med med nesehuleproblemer på linje med kokainister. Vær tett sier jeg. Det går over. God bedring forresten.

  2. Mari says:

    Prøver å la være å bli avhengig :) Som regel bruker jeg jo da bare nesespray når jeg er syk, og ikke på gøy sånn, ellers.

Leave a Reply

