Rar dag

I dag har jeg gjort to ting utenom det vanlige.

Den første er at jeg var til legen. Jeg er under gjennomsnittet glad i leger. Jeg brukte tjue minutter ekstra på å finne fram, og gikk rundt og rundt det samme kvartalet uten å finne inngangen. Jeg ble kjempeoppskaket fordi jeg var så sein, og sint fordi det utrolig dårlig gjort å ha et legekontor det var umulig å finne fram til. Da jeg hadde gått til feil legekontor og fått veivisning derfra, brøt jeg sammen hos resepsjonsdamen da hun sa jeg ikke fikk lov til å komme inn fordi jeg var for sein. Jeg skyldte på manglende skilting mellom hisktene, før legen kom og sa hun kunne se meg likevel. Jeg ble kjempeglad. Første gangen hos ny lege, hun var middelaldrende og effektiv. Jeg tror jeg liker henne. Selve besøket var kjapt å smertefritt. Jeg fant en kul i brystet mitt i forrige uke som ble undersøkt, også henviste hun meg til polyklinikken på St. Olavs hospital. Jeg håper (den helt sikkert harmløse og kreftfrie) kulen forsvinner før jeg blir innkalt, så slipper jeg å få ekle nåler stukket inn i puppen min.

Den andre tingen er at jeg var på jobbintervju. Til en jobb jeg ikke en gang har søkt på! Foreløpig var det bare en koselig prat, men jeg kan si at anbefalingen de har fått av meg til den jobben er et stort kompliment for min del, for det er et stort ansvar og det virket veldig spennende (men nei, jeg skal fremdeles aldri slutte på Brukbar så lenge jeg bor i Trondheim). Plutselig er framtiden enda mer usikker! Og det er bra. Det er sånn det skal være. Jeg liker at ting skjer.
Så gikk jeg hjem, spiste middag og sov middagslur. Nå skal jeg på jobb! Surrealistisk dag, kanskje er det tid til at den blir enda rarere?

Leave a Reply

