Februar

Denne uken har vært rolig. Null jobb. Masse fritid.
Det er jo veldig fint å kjenne hvordan det er å ha tid til å lese eller hekle eller hva det nå er jeg måtte ha lyst til å gjøre. Samtidig er det veldig dumt å ikke ha nok jobb. Men solen er i hvert fall kommet. Det er bitende kaldt i Trondheim ennå, men solen har kommet. Luften begynner å bli friskere, og man får lyst til å kjøpe ski og gå på tur på fjellet. Forrige uke meldte jeg meg inn i DNT. Og i forgårs kjøpte jeg en turbok om Jotunheimen i presang til Martin Leander. Jeg syns jeg er flink. Jeg er jo praktisk talt superfriluftsmenneske allerede. Når været blir varmere skal jeg og Martin ut på tur. I mellomtiden kan vi jo ta en tur til hytten.

Jeg leter etter jobber i Oslo. Jeg begynner å ikke bli så kresen. Men det hadde vært fint å finne noe som jeg ikke kommer til å hate. Som gjør at jeg får følelsen av å gjøre noe viktig. Og noe som gjør at jeg kan tjene ganske mye mer penger enn jeg gjør nå, på er ganske kort tidsperiode. Det er dyrt å bo i Oslo, tross alt.

I går var vi hos Dag og Martin og spilte spill. Det var en god gjeng som var der, og det var kjempekoselig. Vi spiste masse kake. Jeg hadde laget ostekake. Det var superdupergodt. Jeg spiste restene til frokost i morges. På vei hjem i formiddag, gikk jeg over plassen ved Nidarosdomen. Det var strålende solskinn. Jeg satte med ned på en av de store gråsteinbenkene som står der, og lot solen varme ansiktet mitt. Fremtiden er riktinok usikker, men å sitte med lukkede øyne ved Nidarosdomen og ha solen skinnende i ansiktet er likevel noe av det beste som fins. Og fremtiden ordner seg nok av seg selv etter hvert.

Leave a Reply

