Rastløs vår

Nå har våren kommet for alvor, og en deilig påskeferie nærmer seg slutten. I dag morges kom jeg tilbake til Oslo etter en uke hjemme i Nordfjord med familie og kjæreste. I Oslo ventet papirarbeid og et tomt kjøleskap.

Oslo kjennes rart, med varmt vær og tjukk luft.

Forefallende arbeid har jeg brukt tiden min til i dag, sånt småplukk man utsetter og utsetter, som for eksempel å levere inn selvangivelse, bestille ny fastlege og betale årskontigenter til ulike organisasjoner. Selv om jeg har fått gjort en del, føles det som om jeg har fått gjort skuffende lite. Jeg er rastløs og vårslapp på en gang, og kroppen er i ulage etter å ha vært forkjølet mesteparten av uken. Når det kommer til faget jeg skal ta eksamen i den 31. mai, er prokrastinasjonen på topp. Jeg er helt elendig student akkurat nå. Og jeg er som regel alltid sliten. Jobb krever mye energi. Og den fritid jeg har, vil jeg jo bruke på å få truffet Martin litt av og til også. Så lesingen har måttet vike.Blæh.

Jeg har fått ny leilighet, og skal forhåpentligvis få unngjort flyttingen i løpet av den kommende helgen. Fram til nå har jeg inntatt rommet til Cathrine på Vålerenga. Leiligheten jeg skal begynne å leie ligger i sentrum på Fredensborg. Noe av det som gjør at jeg ikke føler at alt er falt på plass ennå, er nok det at jeg ikke har kommet meg til ro i min egen leilighet. Derfor skal det bli ekstra godt å få orden i saker og ting, selv om det innebærer å bo i en ganske tom leilighet de neste ukene fordi jeg ikke har råd til å kjøpe noen særlig møbler og ikke har tid til å fikse det, hadde jeg hatt råd. Alle pengenegår til depositum og leie. Men det skal uansett bli godt å endelig ha et sted for meg selv (og Kjerstin, når hun kommer), hvor innredningen er som jeg vil ha den og kjøleskapet kun skal deles på to.

Rastløs vår, men snart faller nok brikkene på plass.
Og det var også alt for i dag. Jeg er ikke mer spennende enn som så for tiden.

One thought on “Rastløs vår

  1. Stian says:

    Man slutter fort med å være spennende når man jobber. Man har ikke tid til det;)

    Håper ellers alt faller på plass snart, og at du finner roen.

Leave a Reply

