Eksamenstid

Eksamenstiden er kommet for fullt, og nå er tiden der hvor jeg helst skal sitte og lese fra morgen til kveld. Første eksamen er på mandag om tre dager, og innen den tid, skal jeg ha lært meg det som står i disse tre bøkene:

Det er jo så klart ikke en umulig oppgave, men det er ganske mye informasjon åkkesom. Heldigvis er det et interessant fag (Nord-Sør-faget på samfunnsgeo), så det går greit å finne motivasjonen, og jeg har også lest jevnt gjennom semesteret. Men det er likevel utfordrende å finne de store linjene, og spesielt å strukturere seg under eksamen, når jo egentlig alt har med hverandre å gjøre.
For ikke å snakke om at jeg er utfattelig lei av globalisering. Blæh.

Også er det jo selvsagt masse annet spennende som foregår, som gjør at man ikke kan holde på med skolearbeid hele tiden. I går inviterte SV frivillige organisasjoner til lobbykurs, som jeg var så heldig å få med meg. Der fikk vi utdelt denne:


Kurset i seg selv varte bare tre timer, men det var flott å kunne ta turen til stortinget, få frisket litt opp i kunnskapene, bli innsprøytet med ny motivasjon, for ikke å snakke om kunne få anledning til å slå av en prat med folk som Inga Marte Thorkildsen og Heikki Holmås. SV skal ha stor honnør for å holde slike kurs. Det er digg med stortingspolitikere som oppfordrer folk til å lobbe dem. Slikt liker vi!

Ellers er jo eksamensperiode om høsten synonymt med juleforberedelser, og når mange av kveldene tilbringes hjemme, har jeg jo så klart begynt å strikke litt igjen. Gitt at jeg har bekymringsfullt lite penger for tiden, må nok mange av mine kjente og kjære belage seg på hjemmelagde julepresanger i år. De har nok sine sjarmerende feil og skjevheter alle sammen, men jeg syns nå det blir ganske fint! Men bilder må dere nok vente på til etter presangene er åpnet, er jeg redd. :)

Nå må jeg vende tilbake til bøkene, selv om prokrastinasjonen ligger og lurer. Når det blir ekstra kjedelig med lesingen, har man heldigvis spotify å kose seg med. Denne listen med masse god og gammel musikk har stått på repeat i kveld. Sjekk den gjerne ut!

Old times

Leave a Reply

