Julestrikk 1: Star wars-lue

Jeg må på forhånd advare: i løpet av de neste blogginnleggene kommer denne bloggen til å være en strikkeblogg. Jeg har nemlig strikket masse den siste måneden, en del som julepresanger, og siden jeg måtte vente til etter julen med å kunne poste alt, kommer det nå i tur og orden :)

Det første er en lue med storm stroopers på, som jeg strikket til Martin Leander.
Det var tre farger, og en stund var jeg redd for at det ble for stramt og at luen ikke villle passe, men heldigvis er ikke karen så altfor stor rundt hodet, så den passer perfekt! Veldig fornøyd med det :)

Her er bildet fra den spede begynnelsen:

Her er den ferdige utgaven! Stripene med grått og hvitt på toppen er kun et utslag av at ett nøste med svart ikke var nok, og at jeg heller ville bruke mer av de andre nøstene istedenfor å gå for å kjøpe et nytt. Hele luen kan så klart strikkes i svart også, men jeg syns egentlig det ble fint som det ble.

Og her er en fornøyd kjæreste :)

Jeg tok utgangspunkt i denne oppskriften fra garnstudio for å få størrelsen, og brukte dette storm trooper-mønsteret fra Ravelry. Det funket ganske fint! Av tråd brukte jeg Drops Nepal og Lima. Det hadde vel kanskje vært best hvis alle fargene kom fra samme type garn, men det tenkte jeg ikke så nøye over da jeg var i butikken :-p

Se så!