Julestrikk 3: Drikkebrikker

Tittelen er litt løgn, for dette er jo heklet, og ikke strikket. Men det får vel gå.

Jeg hadde lyst til å prøve å hekle noe jeg ikke hadde laget før. Drikkebrikker (sånne små duker man putter glassene sine på) måtte da være en god ide! Jeg kjøpte to nøster med blå Cotton viscose. Siden jeg ikke fant noen oppskrifter på nett som jeg likte, eller som jeg skjønte hvordan man skulle følge, fant jeg på noe selv.

Slik ble de seende ut:

 

 

 

 

Jeg ble ganske fornøyd med resultatet :) Oppskriften kommer så snart jeg får gravd den fram fra den store papirhaugen på stuebordet!

One thought on “Julestrikk 3: Drikkebrikker

  1. […] sa jeg skulle poste oppskriften til drikkebrikkene jeg laget før jul, når jeg en gang fant den. Det gjorde jeg nå, så her kommer […]

Leave a Reply

