Julestrikk 5: Mariusgenser

Dette er det siste som ble strikket i julen, og jeg avsluttet dermed med en julepresang til meg selv. jeg har ønsket meg en ordentlig strikkegenser lenge, og ble helt frelst da jeg så den i vinduet på Tjorven før jul! Så jeg kjøpte masse garn og satte meg til å strikke da jeg kom hjem til Bergen. Det ble et par-tre dager med non-stop strikking. :)

Jeg har aldri strikket genser før, så jeg var veldig spent på om den kom til å passe. Det gjorde den helt greit, men den endte faktisk opp med å bli litt for romslig rundt magen (strikket i str medium), og den kunne godt vært lengre (men da måtte jeg ha strikket lengre enn det som stod i oppskriften).

Oppskriften og garnet var fra Sandnes, og fargene syns jeg ble veldig fine!
Om jeg skulle gjort noe annerledes, ville jeg nok brukt den lysegrønne fargen litt mer, f.eks på perlestrikkkantene på ermene og bolen. Den gjorde seg nemlig veldig godt, og kunne gjerne synes litt mer.

 

 

 

…Også noen koselige julebilder som avslutning, mens vi fremdeles husker julen. <3

 

 

 

2 thoughts on “Julestrikk 5: Mariusgenser

  1. Kine says:

    Så flink du er!! Får litt lyst å strikke meir enn sokka merka eg når eg ser den fine genseren din! Visste forresten ikkje at du hadde blogg, men no er du putta i blogger-eg-skal-følge-med-på lista mi. Ses på spiremøte snart!

    • Mari says:

      Tusen takk skal du ha, Kine! :) Vi kan jo ha “strikkeklubb” sammen på Spiremøtene framover ;)
      Skal slenge meg på bloggen din også, den ser veldig fin ut!

Leave a Reply

