Vårprogram og Magnet

Musikknyheter.no roser Studentersamfundet for bra konsertprogram denne våren. Og det skal de ha! Fra et relativt labert fjorårsprogram må jeg si at Samfundet har gått et par hakk opp denne gangen, og klart det bra. Dere som bor i Trondheim har jommen masse bra å se fram til!

Så klart må jeg si at hjertet banker ekstra sterkt for denne karen:

Magnet har jo hatt en ekstra stjerne i boken hos meg siden jeg først oppdaget ham for ti-tolv år siden (han og Jonas Gahr Støre er helt merkelig høyt oppe på listen), og selv om jeg har vært på veldig mange konserter med han, går jeg aldri lei. Er nesten litt trist over at jeg ikke får opplevd konserten i Storsalen, hadde det ikke vært for at jeg nettopp har kjøpt billett til konsert på Rockefeller neste uke. Jeg skal nok klare meg :) gleder meg masse!

Magnet kom ut med Ferrofluid-plata i desember. Du kan høre musikken på spotify: Magnet – Ferrofluid. Jeg har ikke hørt skiven gjennom så mange ganger ennå – skal jeg være ærlig må jeg nok si at jeg liker lyden fra Quiet and Still og On your Side best, og at jeg er litt skeptisk til utviklingen på de siste platene. Men musikere må vel utvikle seg på ett eller annet vis, antar jeg, og jeg er jo fæl til å henge meg opp i de gamle tingene – men jeg er sikker på at det blir en bra konsert uansett.

Juhu!

Leave a Reply

