Jeg lever!

Åjada, det er helt sant. Selv om jeg ikke har gitt livstegn fra meg på en stund, er jeg fremdeles i live. Og det er mye som skjer. Så mye faktisk, at jeg rett og slett ikke har hatt så mye tid til blogging. Men jeg kan jo gi et kort resymé.

For det første er jeg nå ferdig med eksamener. Siste ble unnagjort forrige uke, etter en lang måned med nesten bare lesing og skriving på hjemmeeksamen. Semesteret har vært helt greit, fagene har verken vært spesielt kjedelige eller ekstremt interessante, men til og med exfac (som jeg måtte ta fordi herlige UiO ikke ville godkjenne exfacen min fra NTNU) var overlevbart. Ingen store klager her i gården altså.

For det andre har jeg kanskje glemt å si at jeg har startet å jobbe i Norges Bygdekvinnelag, en av landets kanskje hyggeligste organisasjoner. Her holder jeg på med brukerstøtte for nettsidene, tro det eller ei (hadde aldri trodd jeg skulle ha en jobb som forstå-seg-påer innen teknologi), og får ha å gjøre med søte bygdedamer. Dette er riktignok bare en liten stilling ved siden av studiene, men jeg skal trappe opp i sommer med nye og spennende arbeidsoppgaver.

For det tredje er det mye spennende Spireting som har skjedd og skjer framover! Det viktigste er vel kanskje at om ti dager reiser jeg og Siv Maren fra Matutvalget i Spire til selveste Rio de Janeiro for å ta del i årets største happening, Rio+20-konferansen! Det blir vanvittig awesome. I dag trosset jeg faktisk min store redsel for nåler for å få de nødvendige vaksinene til turen. Hva ofrer man ikke for å redde verden?

Det blir nok en del oppdateringer fra og om Rio i tiden som kommer, så dere vet det. Men først en liten oppdatering på strikkefronten! Dette ble bursdagspresang til min fine niese som fylte 2 år i april:
Image

Oppskriften fant jeg i dette heftet, og jeg kan si med en gang at det anbefaler jeg ikke. Oppskriftene var vanskelig å forstå og dårlig skrevet og forklart. Dessuten syns jeg oppskriften var unødvendig vanskelig og kunne blitt gjort mye bedre på andre måter. F.eks gikk ikke mønstere opp i siden, og sømmene ble veldig tjukke og harde. For ikke å snakke om at hullene til ermene måtte klippes opp, noe jeg ikke liker i det hele tatt. Så altså, ikke noen flere Dale Garn-oppskrifter på en stund! Men resultatet ble da likevel ganske bra syns jeg :)

p.s. Her er forresten en bloggpost fra Spirebloggen om hva jeg og de andre i gruppen som har jobbet med politikk opp mot Rio+20 har gjort den siste tiden!

Tudelu.

Leave a Reply

