Snart klar for avreise!

Tiden løper avgårde, og jeg kan nesten ikke tro at om to dager er jeg i denne byen!

Image

Som tidligere nevnt, skal jeg altå være med på tidenes største FN-konferanse, nemlig Rio+20, og kjempe for å gjøre verden litt bedre. Jeg og Siv Maren tar flyet søndag morgen klokken 07.55 (woot!) og kommer fram til rio på kvelden etter en mellomlanding i London. Det virker som jeg har sykt mye å fikse før den tid, og jeg vet allerede nå at jeg kommer til å glemme viktige ting. Men det viktigste har jeg i hvert fall skrevet ned: Pass, akkrediteringsbrev, penger, solkrem, visittkort (!), posisjonsdokumenter, strikketøy og Riomappen med alle viktige infoark og tidpunkter (som jeg har tenkt å lage i dag). Hjælpes.

Vi begynner å få en del ting på plass, som hvilke konferanser og side-events vi skal delta på, og de viktigste møtene vi har. I går møttes vi i Spire med de som skal reise fra LAG og Changemaker, i tillegg til LNUs ungdomsdelegat. Det er godt å vite at vi har hverandre og kan treffes underveis når vi befinner oss midt i kaoset i Rio.

Siv og jeg har fikset oss fine visittkort og T-skjorter med Spirelogoen på:

Image

Så nå kommer vi til å virke skikkelig proffe når vi møter viktige folk i Rio.
Posisjonsdokumentet vi har laget kan du laste ned til høyre i dennne artikkelen om du er interessert. Vi kommer sannsynligvis til å jobbe mest med High Commissioner for Future Generations sammen med ungdommer fra Europa, men handel er også viktig.

Til din fornøyelse kan du også lese om meg i dagens utgave av Askøys flotte lokalavis Askøyværingen, og sett spesielt pris på det herlige innblikket i hvordan jeg så ut for fem år siden!

Fortsettelse følger!

Leave a Reply

