Hei 2013!

Juleferien 2012 var en velkommen pause etter et heftig år med mange aktiviteter og liten tid til å slappe av (eller blogge!). Etter en tøff innspurt med eksamener og en ekstra innsats på jobbfronten, var det godt å komme hjem og ikke gjøre annet enn å spise god mat, senke skuldrene og kikke litt i neste semesters pensumbøker nå og da.

Men nå har 2013 begynt, og om 2012 var innholdsrikt, ser ikke dette året ut til å bli noe dårligere.

1. Min utrettelige ferd mot en ny bachelorgrad ser ut til å gå mot slutten. I vår skal jeg skrive bacheloroppgaven min (bacheloroppgave nummer 3, forøvrig), hvor tema foreløpig er uvisst. Men det kommer nok til å ha ett eller annet med utvikling å gjøre, kan man håpe på.

2. Denne uken har jeg også begynt i ny jobb! Jeg har blitt engasjert hos Norsk Landbrukssamvirke for et halvt år i 70% stilling for å hjelpe til å bygge opp deres helt nye nettsider. Følg linken for å gripe sjansen (?) til å se hvordan sidene ser ut nå; om noen måneder kommer det til å komme noen mye bedre!

3. Ellers fortsetter jeg i mitt herlige 20%-engasjement hos Norges Bygdekvinnelag for å stadig bistå kvinnene på bygden i å administrere nettsider og spre viktig informasjon. (Jeg skjønner fremdeles ikke helt hvordan det gikk til at jeg plutselig har blitt en sånn som liksom skal være teknologikyndig, men jeg lever på forestillingen så lenge det er mulig!)

4. For ikke å snakke om Spire! Her er det mye spennende som skjer, gitt. Jeg er fortsatt leder for Matutvalget, som allerede har store planer for året. I tillegg blir et annet hjertebarn, Framtidsombudskampanjen, lansert i februar. Og her er det mye å ta fatt i. Det er ikke bare bare å få innført en ny institusjon i Norge, selv om akkurat denne er så awesome at det burde være innlysende for noen hver at den burde vært innført allerede for lenge siden. Derfor går mye tid med til arbeid med politisk påvirkning og siste innspurt av planlegging av kampanjen. Denne helgen er jeg for eksempel i Bergen og har hatt workshop med Spires lokallag for å forberede dem til kampanjeperioden. Det ligger an til å bli bra! Jeg har troen.

Som du kanskje skjønner, er det dermed liten tid til andre ting for tiden, som for eksempel å sove og spise. Og min kjære samboer får nok ikke helt oppfylt oppmerksomhetskvoten sin heller. Men jeg har så klart ambisjoner om at dette skal bli meget bedre, for eksempel i mars, når kampanjen er over. I mai er bacheloren også over, og i juli er jeg ferdig i Norsk Landbrukssamvirke. Derfor ligger det an til å bli en, i hvert fall relativt sett, veldig avslappende høst med god tid til hobbyprosjekter, turer i skogen, musikklaging, strikking og starten på masterstudier!

Men den tid, den… lykke? 2013 har i hvert fall fått en knallstart, og nå har jeg til og med blogget. Har også ambisjoner om å få lagt ut litt bilder som er på etterskudd, og vil også bli flinkere til å bruke kameraet mitt oftere.

Det er dette som er så herlig med nyttår. Man får en ny start, en ny mulighet til å gjøre en bedre versjon av seg selv. Om man klarer det eller ikke, er ikke så viktig. Det fine er at man kan gå rundt en periode med en følelse av at alt er mulig.

Leave a Reply

