Bli-frisk-dag

Søndager er den beste dagen i uken. I går brukte jeg lørdagen på å være på konferanse, og det skulle jeg egentlig gjort i dag også, men nei. Denne dagen skal tilbringes på sofaen! Har vært pjusk og forkjølet hele uken, men har ikke hatt tid til å være hjemme siden alle dagene har vært fullspekket av arbeid og møter, så i dag tar jeg søndagen fri for å lade opp til neste uke. På planen i dag står lesing, strikking, masse te, litt lett datamaskinarbeid og sofakos.

_DSC0150

Gleder meg spesielt til å lese Drivhuseffekten, som jeg kjøpte i går. Forfatteren er veldig opptatt av klimakvoter, så regner med jeg kommer til å lære mye nyttig om klimakvotehandel og hvorfor det ikke virker. Det er det viktig å kunne mye om, fordi Norge baserer mye av klimapolitikken sin på å kjøpe seg fri fra dårlig oljesamvittighet ved å kjøpe klimakvoter utenlands. Det har jeg aldri syntes var en holdbar argumentasjon, spesielt på grunn av det moralske ansvaret vi har for å kutte hjemme. Enda dårligere blir det om det viser seg at det ikke har spesielt mye å si for klimaeffekten heller. Så her kommer det sikkert mer om temaet etter hvert. Erik Martiniussen har også en blogg som kan sjekkes ut.

På fredag hadde vi hjemmefest for å feire lysekronen vår! Haha. Her trengs ingen bursdager for å ha en unnskyldning til å ha fest. I god stil ble det drinkfest, slik at vi kunne bli kvitt litt av den gamle spriten i barskapet. Vi kjøpte inn masse lime, sitron, blandevann og garnityr, og gjestene tok med seg spritrester de hadde stående. Til sammen ble det et veldig godt resultat. Veldig gøy å kunne slå seg løs med masse artige drinker. Savner nesten å jobbe i bar fra tid til annen. Kjøpte også en kjempesøt, rød blender for anledningen (har hatt behov for å kjøpe det lenge, men dette var dyttet jeg trengte). Så nå kan jeg lage smoothie til frokost når jeg vil, hurra.

pizap.com13907399388161

Ganske underlig å ha stuen så opplyst, nå ser jo alle bilder ut som om de er tatt på lyse dagen. Men litt lys hjelper om vinteren når alt er mørkt og man bare har lyst til å sove.

Leave a Reply

