Pulsvarmere

Forrige uke strikket jeg ferdig et par pulsvarmere. Oppskriften fant jeg i dette Dreamline-heftet fra Du store alpakka , og jeg syntes de så helt bedårende ut. Resultatet ble veldig bra!

_DSC0080

Men jeg merker jeg er bortskjemt med gratis oppskrifter fra Garnstudio. Det ble nemlig veldig dyrt med både oppskriftshefte, garn og de 12 knappene som stod i oppskriften; rundt 500 kroner synes jeg å huske. Jeg syns egentlig ikke oppskrifter til garnprodusenter skal være så dyrt. Men men, er fornøyd likevel, selv om det var litt vanskelig å få knappene til å sitte fint. Og så får jeg heller bare sørge for å strikke flere av plaggene fra heftet for å få valuta for pengene (som sikkert er det produsentene også vil).

_DSC0083

Veldig gøy å strikke hullstrikkmønster, det har jeg ikke gjort på en stund. Og disse pulsvarmerne ble strikket på pinne 2, så det var snakk om ørsmå masker her. Viktig å følge med på pinnene slik at ingen masker forsvinner.

Ble også nylig ferdig med en veldig enkel hals som jeg improviserte selv. Den ble strikket med pinne 8 og tre nøster Andesgarn fra Drops: 32 masker, ca 8 cm vrangbord (2 rett, 2 vrang) i begynnelse og slutt, og ellers vanlig perlestrikk hele veien. Laget tre knapphull i den ene vrangborden og festet kantene til en hals. Fort gjort på en kveld eller to :)

_DSC0077

Laget akkurat maken i rødt garn i høst, og den har jeg brukt nesten hver dag, så disse er veldig anvendelige! Fint å ha flere farger å variere med.

2 thoughts on “Pulsvarmere

  1. Tove says:

    Deler du oppskriften på de pulsvarmerene?

  2. Mari says:

    Hei Tove! Det skulle jeg gjerne, men siden oppskriften ikke er gratis tilgjengelig, antar jeg at det ville medført brudd på opphavsretten. Og loven vil vi ikke legge oss ut med :) Men oppskriftsheftet anbefales, og det kan du få tak i i disse butikkene: http://www.dustorealpakka.com/vaare-forhandlere/akershus/

Leave a Reply

