Tilbake på trening

I går var første gang tilbake i treningsstudioet på over (!) to måneder! I september begynte timeplanen min å bli såpass overfull at jeg ikke klarte å sette av tiden til å trene, og jeg er en sånn som må gjøre det ordentlig når jeg først skal gjøre det. Hvis jeg ikke rekker å trene mer enn en gang i uken, kan jeg like gjerne la være. Dermed bestemte jeg meg for å ta en fullstendig pause fram til eksamenslevering 11. november istedenfor å stresse med å gjøre noe halvveis. Det var lurt. Men herlighet, så deilig det var å bruke kroppen sin igjen!

Etter flere uker med fullstendig stillesitting har musklene helt glemt hvordan de funker. Det tar nok litt tid å komme ordentlig inn i det igjen. Man må jo begynne forsiktig, så i går og i dag ble det bare korte økter med litt lett jogging og styrke. Men jeg kjenner godt stølheten komme snikende likevel.

_DSC0565

Athletica har visst hatt en motivasjonskonkurranse gående siden oktober, hvor man får stempel hver gang man trener. Man har kunnet velge å trene enten 15,30 eller 60 ganger på 60 dager. Siden jeg oppdaget dette over en måned inn i perioden, ble det ikke mer enn et 15-treningers-kort på meg, men jeg syns nå det er bra, jeg. 15 økter på under en måned blir trening litt mer enn annenhver dag, det.

Det skal jeg klare! Har jo fått to stempel allerede :)

Ellers er jeg godt i gang med å forvandle det fantastiske, silke-alpakkagarnet jeg kjøpte for litt siden til røde pulsvarmere. Work in progress!

_DSC0567 _DSC0286

Leave a Reply

