Hvem stjeler gymsko?

NÅ er jeg irritert!

Da jeg skulle på trening i dag, la jeg merke til at gymbagen var lettere enn vanlig. Da jeg sjekket, oppdaget jeg at løpeskoene mine var borte. Er det mulig?

Jeg var ganske sikker på at jeg ikke hadde glemt dem på treningsstudioet på fredag, siden jeg alltid sjekker om jeg har med meg alt før jeg går, men jeg spurte selvfølgelig i skranken for sikkerhets skyld. Da de konstaterte at de ikke hadde sett dem, er det faktisk bare en mulighet. Noen har STJÅLET gymskoene mine mens jeg stod i dusjen etter forrige trening.

Brooks stor

Mine fine løpesko. Hvilken frekkas er det som har dem nå?

Hvem er det som gjør sånt?? Jeg er så sur! Jeg mener, én ting er folk som stjeler lommebøker og mobiltelefoner som ligger framme på benken, men ærlig talt. Å stjele andres godt brukte gymsko? Hva er det med folk? Det er bare så utrolig frekt og unødvendig.

Jeg låser selvfølgelig alle tingene mine i skapet når jeg trener, men jeg har ikke pleid å gjøre det de minuttene jeg er i dusjen. Det har kanskje vært naivt (tydeligvis), men jeg har bare ikke lyst til å gå rundt å mistro folk hele tiden. Det er jo så energikrevende. Kan jeg ikke en gang få lov til å dusje uten å måtte bekymre meg for at hun ved siden av meg i garderoben kommer til å snappe skoene mine?

Jeg skjønner ikke hvorfor noen vil ta andres sko. Greit nok at de var ganske dyre da jeg kjøpte dem, men jeg har da brukt dem godt i flere år, så den sentimentale verdien må ha vært langt høyere enn den materielle. Og da er det bare lumpent gjort å stjele dem. Jeg var jo kjempeglad i dem, og de passet perfekt til mine krokete føtter. Sånt som dette får meg til å miste troen på menneskeheten. Folk suger.

Heldigvis kan jeg bruke resten av dagen på å trekke for gardinene og stenge verden ute mens jeg ser på gamle Avonlea-episoder. I Avonlea er det i hvert fall ingen som stjeler andres gymsko. Og hvis noen stjeler noe, vil det i hvert fall ende med at det som er stjålet blir levert tilbake mens tyven får en moralsk kjennepreken. Ah… <3 Noen som så denne fantastiske serien på NRK på begynnelsen av 90-tallet? Takk og pris for trivelige familieserier hvor alt ender godt.

Avonlea

3 thoughts on “Hvem stjeler gymsko?

  1. havku says:

    Jeg holder faktisk på med et gjensyn av akkurat den serien selv! :D Herlig.

  2. […] Gladnyheter! Mine bortkomne gymsko er kommet tilbake. Det fins håp for menneskeheten likevel! Hurra. […]

Leave a Reply

