Svipptur til Trondheim

I går tok jeg en dagstur til Trondheim for å være med på et møte for å diskutere hvordan Norge skal bli et lavutslippssamfunn. Møtene er en del av et europeisk prosjekt hvor ti land i Europa har sine egne nasjonale råd med aktører fra sivilsamfunnet, forskerinstitusjoner og næringsliv som skal komme sammen i en dialog om hvordan framtidens samfunn bør formes. Å prate med folk fra Statoil og Gassnova om hvordan et bærekraftig samfunn skal se ut i framtiden ut, er ikke akkurat noe jeg gjør hver dag, men det er absolutt lærerikt og veldig interessant.

Det er sjelden jeg tar sånne dagsturer uten å ta tiden til å være på samme sted litt lenger, så jeg følte meg veldig businessete. Det er alltid utrolig hyggelig å komme tilbake til Trondheim, så det var synd at jeg ikke kunne være der lenger, men heldigvis skal jeg snart tilbake.

Etter møtet fikke jeg tid til å spasere litt gjennom gamle trakter og knipse noen bilder før jeg måtte rekke toget til Oslo.

_DSC0694 _DSC0695 _DSC0699 _DSC0700 _DSC0702 _DSC0705 _DSC0709

Fikk til og med rukket å treffe Ola i farten og ta en kaffe! Stor stas. Det er godt å se gamle venner en gang i blant, selv om det ikke blir så lenge hver gang.

_DSC0710 _DSC0714 _DSC0718

Julegatene har kommet til Trondheim også. Skikkelig koselig <3

_DSC0719 _DSC0720_DSC0722

Til og med togstasjonen er julepyntet. Haha!

_DSC0724

Ganske sprøtt at klokken bare var litt over fire da jeg gikk på toget. Det er jo så mørkt! Men lite er så koselig som å sette seg godt til rette i togsetet å gli ut i mørket. Tog er bare en helt fantastisk måte å reise på. Skjønner ikke hvorfor folk gidder å stresse med fly når man kan ta tog! Så mye man kan få gjort på turen også. Elsk.

_DSC0725

Da jeg kom hjem seint på kvelden, ventet dette glade fjeset. Nå har vi vært kjærester i fire år! Tenk det. Så heldig jeg er :)

Martin

Leave a Reply

