Pulsvarmere og pannebånd

Nå er de siste julegavene både ferdig strikket og åpnet, så da kan jeg vise dem fram her også :)

De siste dagene før jul brukte jeg hver kveld etter at de andre hadde lagt seg på å gjøre ferdig disse pulsvarmerene til mamma. Jeg har strikket dem en gang før i blått (til meg selv), så denne gangen ble det gammelrosa. Oppskriften er lik, bortsett fra at jeg la til seks masker i mønsteret for å gjøre dem litt lenger. I tillegg strikket jeg litt strammere, siden det første paret ble litt løst. De ble laget på pinne to, så man må både ha godt syn og mye tålmodighet for å lage disse, men det er verdt det når de først er ferdig!

_DSC1023

Knappene er ganske vanskelig å få fine. Klok av skade fra det forrige paret sydde jeg denne gangen kantene sammen før jeg sydde knappene på, og jeg målte opp med målebånd på forhånd. Så nå ble det ikke så verst, men selvsagt blir det aldri helt perfekt.

_DSC1024

_DSC1017

Kjerstin ønsket seg et pannebånd som hun kan bruke til å holde ørene varme mens hun sykler, så det ble strikket i løpet av av de siste dagene før jul. Dette gikk heldigvis veldig mye fortere, og var gjort i løpet av noen timer et par kvelder. Ganske enkelt, men likevel ser det jo fancy ut, så dette funker fint når man vil imponere uten å bruke så kjempelang tid :)

Her er oppskriften.

_DSC0966 _DSC0972

_DSC1045

Nå når julepresangene er overstått for denne gang, kan jeg endelig fortsette på de andre tingene jeg holder på å strikke. Kanskje jeg får laget ferdig genseren min i løpet av romjulen?

P.S. Her er et bilde fra skumringen i går. Da var det helt skyfritt og et helt nydelig lys på himmelen. Ikke verst :)

_DSC1005

Leave a Reply

