For stort – nok en gang!

Den blå genseren er ferdig! Strikket siste maske i romjulen, men har ikke fått dokumentert den før nå.

_DSC1262

Den var supervanskelig i begynnelsen, og jeg har aldri strikket en genser ovenfra og ned før, men etter hvert som jeg skjønte mønsteret gikk det fint. Det eneste er at jeg nok en gang har strikket et for stort plagg, og at genseren som i utgangspunktet skulle være formstrikket og sitte fint inntil kroppen nå får jeg til å se ut som en potetsekk. Og jeg som trodde at jeg endelig skulle strikke noe som passet!

_DSC1241

Mønsteret er jo fint, selv om genseren er for stor.

_DSC1257  _DSC1268

Oppskriften er her. Brukte en blå farge av karisma. Mønsteret var ikke lett å skjønne, blant annet fordi jeg oppdaget minst en feil i oppskriften og måtte ta det opp for å strikke det riktig. Størrelsen er medium, men her burde jeg ha strikket i small, eller gått ned en pinnestørrelse. Kanskje jeg rett og slett må bite i det sure eplet og begynne å strikke de hersens prøvelappene (men det er jo så kjeeedelig).

Jaja. Jeg får bare prøve å krympe den, sammen med den altfor store champagnejakken jeg laget før jul. Og funker ikke det, kan jeg i hvert fall trøste meg med at den matcher øynene mine.

2 thoughts on “For stort – nok en gang!

  1. Siv Grefslie says:

    Flott genser du har strikket! Tror jeg er nødt til strikke den selv. Vil du være så snill å fortelle meg om feilen du oppdaget i mønsteret, og hva/hvordan du justerte feilen? (send meg gjerne mail)
    Strikket du denne i størrelse M?
    Vennlig hilsen Siv Grefslie, Mysen

    • Mari says:

      Hei du!
      Jeg prøvde å finne fram notatene mine i haugen av gamle oppskrifter, men det later til at de er forsvunnet på mystisk vis. Husker dessverre ikke akkurat hva som var galt. Skulle gjerne hjulpet! Dette viser bare hvor viktig det er at jeg blir flinkere til å laste opp prosjektene på Ravelry så snart jeg er ferdig med å strikke, så det ikke blir glemt… :-p

      Men, hvis jeg klarte det, klarer sikkert du det også. Mener å huske at det var en slik feil som typisk lot seg oppdage ganske fort, så du finner nok en løsning på det :) Jeg strikket i str M ja, og det ble altfor stort til og med for meg, som ikke er verdens minste person. Strikker vanligvis ganske løst, men ikke veeeldig…

Leave a Reply

