Sushilengsel på lesesalen

Av og til… Av og til er det eneste man klarer å tenke på,

sushi.

Som i går, da jeg for første gang i år skulle være flink student og sitte og jobbe på lesesalen.

Klokken tolv begynte jeg å få lyst på sushi.

Jeg tenkte på hvor godt det ville være å gnafle deilige sushibiter med  soyasaus. Jeg tenkte på wasabi og ingefær. Jeg tenkte på hvordan de store bitene ville fylle hele munnen min med herlighet.

Klokken ett begynte jeg å granske takeawaymenyen til Øst (som jeg kan utenat) for å planlegge den ultimate makikomboen. Kanskje det var noe der jeg hadde oversett? Blir det for mye med to tepmuramakier sammen? Hva blir den perfekte komibansjonen av sprø, myk, frisk og spicy?

Klokken to funderte jeg på nøyaktig hvor tidlig det egentlig er sosialt akseptabelt å forlate arbeidet for å spise middag.

Drøyt to uendelig lange timer seinere kunne jeg sette tenna i denne herligheten.

Sushi

OMG.

Av og til er sushi et eneste øyeblikk med grenseløs lykke.

Leave a Reply

