Dagen derpå en feiende flott fest

I dag er jeg lykkelig! Og littegrann bakfull.

I går var det FEST på Blæst i Trondheim. Spire arrangerte Folkefest for Framtida og framtidsombudet med gratiskonserter og appeller. Jeg fikk reise til Trondheim og representere. Og det ble rett og slett kjempebra!

Før konserten fikk både jeg og artistene oppvartning av Trondheim folkekjøkken, en fantastisk plass som sanker inn kontainermat, tilbereder måltider og serverer dem gratis. Det er jo et initiativ man ikke kan annet enn å elske.

_DSC1358

Etterpå dro vi til Blæst og satte i gang festen. Det var rart å være på Blæst/ “nye” Brukbar for første gang etter at Brukbar flyttet fra arbeiderforeningen: min gamle arbeidsplass da jeg bodde i Trondheim. Men det var veldig fint at det første besøket etter at de flyttet var en fest vi arrangerte selv. Nå har jeg laget gode minner allerede :)

Spires lokallag i Trondheim hadde orget alt og stått på i flere dager for at alt skulle gå knirkefritt i løpet av den store kvelden. Og prøven ble bestått med glans. Alle var superfornøyd, det ble kjempestort oppmøte og et supervellykket arrangement. Det er så inspirerende så se hva man kan få til når så mange gode og idealistiske krefter samles. <3

gatas 7 t-skjorte

Gatas parlament

mette

Mette, den fantastiske lederen for Spire Trondheim

Nora 2

Nora Konstanse, et superdyktig band som er blant mine nye favoritter. Følg med på disse her, de blir snart STORE.

nora 3 publikum

Flere bilder fra kvelden kan du se her.

Sånne kvelder som i går gjør at man kan kjenne seg stolt over mange ting:

– Jeg er stolt over at vi klarte å fylle Blæst full av fine, glade folk

– Jeg er stolt av at vi klarte å arrangere et så tvers gjennom vellykket og proft arrangement

– Jeg er stolt over alle artistene som leverte over all forventning

– Jeg er stolt av at Gatas, et av Norges kuleste band, omtalte oss i Spire som superhelter fra scenen

– Jeg er stolt av at så mange nye folk fikk høre om Spire, om framtidsombudet, og kanskje fikk tent en liten idealistgnist i seg

– Jeg er stolt over å være en del av en så fantastisk organisasjon, og over Trondheim lokallag som har jobbet så hardt og gjort så mye for at denne kvelden skulle bli så bra. Folka i Trondheim er en så kul og sammensveiset gjeng som står på og er utrolig aktiv. Ingen utfordringer er for store for dem. Dødsbra gjeng! <3

Takk til Blæst for superproff gjennomføring og tilrettelegging. Og takk til alle som kom og gjorde kvelden bra.

Nå er det kafekontor og reparering på Dromedar på Bakklandet før nesen vendes mot hyttetur til Åre. Livet er slett ikke verst :)

Bakklandet

Leave a Reply

