Flink pike-tilbakeslag

Mitt prosjekt med å bli mindre flink har gått på en smell. Jeg har vært altfor flink i det siste.

Forrige uke gikk med til Spirearbeid: søknadsskriving (vi har samlet søkt om over 500 000 kr denne uken!), møter, skriving av politiske innspill og leserinnlegg publisert i Dagsavisen, kakebesøk med KrF,

_DSC0224

flere møter, rapportskriving,

Rapportskriving på kontoret

og masse epostskriving. I tillegg til (litt) skolearbeid.

Den eneste fridagen min var på lørdag, hvor jeg endelig hadde tid til å gjøre masse husarbeid (!) og koble av på kvelden med nerding, type Dungeons and Dragons 3,5.

Huff og huff. Dette går jo absolutt ikke etter planen, Jeg kjenner stresset kommer sigende. I forrige uke demret det for meg at om jeg skal ha en masteroppgave ferdig til neste vår, må jeg faktisk gjøre feltarbeid snart, og om jeg skal unngå regntiden i Etiopia (som er der jeg har funnet ut at jeg vil gjøre feltarbeid), så må jeg reise seinest i mai (!). Huhei!

Og jeg som ikke har skrevet et ord på masteroppgaven.

Så nå føler jeg litt at jeg blir skvist fra alle kanter, egentlig. Men det fins da grenser for hvor mye man skal måtte gjøre. Fokus framover: pust, stress ned, gjør mindre, vær tøffere på å prioritere skolearbeid, koble av med andre ting.

Og jeg har planene klare. På søndag blir det strikkekveld. På lørdag blir det tegnedag, og på fredag blir det mer nerding. Helgen er allerede satt av til 100% kos. Jaaa. <3

Leave a Reply

