Glad geit

Prosjekt tegning går framover, og Reidun og jeg hadde ny tegnedag forrige helg. Det gjelder å være streng med seg selv og sette av tid i kalenderen til å faktisk bare sette seg ned og komme i gang. Hvis ikke er det alltid så mange andre ting man føler man burde gjøre, og da blir resultatet at tegnesakene blir liggende i skuffen. Det kan vi ikke ha noe av; det er jo så mye man kan lære, og lage, og øve seg på. Og det er godt å bruke hjernen til noe annet enn dagligdagse arbeidsoppgaver. Så det å rydde noen timer kun for å sitte å tegne, er veldig viktig. Det var jo aldri noe problem å få til da jeg var yngre, så hvorfor skal det være det nå?

Resultatet fra dagen har latt vente på seg fordi jeg fikk omgangssyke dagen etter og var opptatt med å spy gjennom nesen en liten stund. Deretter kom den nye uken så brått på at det gikk litt i glemmeboken. Men her er det i hvert fall: det ferskeste tegneproduktet, med motiv av en glad geit.

_DSC0235

Planen var å tegne en sau, men da jeg letet etter bilder, fant jeg så mange fine geiter med fine horn. Så da ble det geit istedenfor. Har virkelig gjenoppdaget gøy det er å tegne dyr. De er så ekspressive og artige, og man kan tegne så mye forskjellig. Gøy å prøve ut litt nye motiver og måter å tegne på.

Denne tegningen ble ganske liten, og tok bare et par timer å lage. Men jeg satser på at når jeg en gang blir berømt, blir det verdt noen kroner likevel ;-)

Leave a Reply

