Fotoinspirasjon

Denne helgen har vært utenom det vanlige! Hele lørdag og søndag, pluss fredag ettermiddag, gikk med til å være med på kjempeinspirerende fotoworkshop som min flinke nabo Erlend Mikael Sæverud arrangerte. Vi var fem deltakere som lærte om fotografering i løpet av helgen, og gårsdagen ble avsluttet med utstilling hvor alle stilte ut to bilder hver. Kjempegøy :)

Egne #foto på utstilling :)

A post shared by Mari Gjengedal (@marigjengedal) on

Selv om jeg har hatt kameraet mitt ganske lenge og bruker det mye til hverdags, kan jeg flaut lite om å faktisk ta bilder, altså teknikken bak det, og hvordan få det til å se fint ut. Det var ganske skummelt for en som ikke har noe erfaring å skule være med på et helt helgekurs sammen med folk som var mye flinkere enn meg, men heldigvis gikk det helt fint :) Selv om kurset i helgen ikke dreide seg så mye om teknikk, ble jeg i hvert fall inspirert til å lære mer om det på egen hånd. Og så vil jeg øve meg på å ta bilder ikke bare for å dokumentere, men også ta bilder for bildenes skyld – prøve å fortelle historier og formidle stemninger. Gleder meg.

Her er noen av bildene fra helgens arbeid:

_DSC0477-2

_DSC0486

_DSC0548

_DSC0492

_DSC0552

_DSC0566

_DSC0565

_DSC0562

_DSC0540

_DSC0529

_DSC0517

Leave a Reply

