Supersøndag + Europas største akvarium

For en herlig dag! <3

I dag har det vært full avslapping som har stått på agendaen. Hadde et håp om å få en tur på trening, men det ble til at jeg ble liggende i sengen til klokken tolv istedenfor. Helt greit det også :)

Etter en lang frokost gikk jeg og Martin søndagstur i solskinnet opp til Torshov og Sandaker. Vi satt oss og leste på kafeen ved plassen ved Nordpolen, før vi spaserte ned gjennom Torshovparken og spiste middag på Trikkestallen. Deilig!

_DSC1204 _DSC1205 _DSC1208

Det slo meg nok en gang hvor trivelig Torshov egentlig er. Utrolig koselig og nabolag med fine bygårder og park og kafeer. Hadde ikke gjort meg noe å eie en leilighet der en gang (om jeg noensinne hadde hatt råd til å kjøpe en).

Over til noe annet: jeg tok selvfølgelig en hel haug med bilder da jeg var i Lisboa. En av tingene vi gjorde var å besøke akvariet, som visstnok er verdens nest største. Hovedtanken hadde 7 millioner liter vann! Det var utrolig fascinerende å se så mange forskjellige av havets skapninger. Det er et så uendelig stort artsmangfold som vi sjelden tenker over.

Dessverre er store deler av artene truet på grunn av menneskenes destruktive handlinger. Jeg håper vi klarer å snu utviklingen før det er for seint, og lærer å forvalte disse fantastiske ressursene på en bærekraftig måte.

_DSC0942 _DSC0945 _DSC0952 _DSC0959 _DSC0966 _DSC0979 _DSC0994 _DSC1005 _DSC1018 _DSC1027 _DSC1030 _DSC1031 _DSC1037

Leave a Reply

