Markatur

Haha.
I natt var jeg, Martin, Reidun og Ingrid på tur i Nordmarka og sov i telt. Og er det en ting det siste døgnet har lært meg, så er det at jeg definitivt ikke er noen telttur-person! Det er mange år siden jeg prøvde på noe slikt, og det har på ingen måte blitt noe bedre siden sist. Et døgn med konstant kulde, hard bakke å ligge på og røyk i øynene fra vått bål frister ikke til gjentakelse. Jeg syns skikkelig synd på dem som må være på tur med meg når jeg er kald og trøtt og gretten. Men det er nok bare å innse realitetene: jeg er ingen villmarktype.

Altså, det er veldig trivelig å gå på tur. Jeg kan godt gå på tur flere dager i strekk jeg, så lenge jeg kan komme fram til en tørr og varm hytte på slutten av dagen, sove i en ordentlig seng og lage mat som ikke er full av granbar og aske. Og ikke minst tisse på et ordentlig utedo. Men slikt er det selvsagt ingenting av når man er på telttur. Og jeg skjønner at det er nettopp kulden, bålrøyken, våte telt og friluftsdo med busker opp i rumpen som er “sjarmen” for disse friluftsentusiastene som tar alt med et smil. Skulle ønske jeg var sånn selv. Men den gang ei. Jeg blir faktisk bare utrivelig og vanskelig når jeg er kald og skitten.

Men det går greit. Noen må være det også. Noen må være gledesdreperen når alle andre er positive og løsningsorienterte. Det gir balanse til universet.

Og ikke minst, noen må bake brød når turen er over :)

_DSC0889  _DSC0894 _DSC0897 _DSC0905 _DSC0907 _DSC0909_DSC0893 _DSC0911

Leave a Reply

