Voksen

Shit, nå er det lenge siden sist noe ble skrevet her.

Ukene har i det siste bare flydd forbi. Jeg har hatt pause fra hverdagen. Det har egentlig vært utrolig deilig.

Slutten av juni og hele juli har vært… sommer. Jeg har ikke bare kastet bort tiden riktignok, men de vante hvedagsrutinene har vært borte. Jeg har kunnet sove lenge og legge meg seint, ta pause midt på dagen eller sitte på kafe og lese. Det har vært fantastisk, og akkurat hva jeg trengte.

Av og til må man koble helt fra for å samle kreftene til et nytt semester.

Og roen har også gitt meg konsentrasjon til å _faktisk_ jobbe litt med masteren! Nå er jeg i gang, og alt føles langt mer overkommelig. Jeg begynner å få troen på at dette faktisk kan gå.

Men nå må jeg jo egentlig bare spole fram til dagens store begivenhet: I dag har jeg blitt boligeier! (Det vil si, det er vel mest banken som har blitt det, foreløpig. Men på sikt!) Jeg og Martin kjøpte oss leilighet i dag. En søt og veldig fin 50 kvadrats på øvre Torshov. Med balkong og tregolv.

Leilighet Sandaker collage

Jeg tror vi vil trives godt der, selv om det blir trist å flytte fra verdens fineste leilighet midt på løkka.

Det er helt vilt egentlig. Vi begynte å gå på visninger for bare noen dager siden. Og dette var vår førte budrunde. Men vi fikk den! Og jeg som hadde forestilt meg å gå på boligjakt hele høsten, samtidig som feltarbeid, masterstress og Spirejobb. Det her er utrolig deilig, og nesten for godt til å være sant.

Tenk at vi har kjøpt leilighet. Det føles helt uvirkelig. Er det sånn det er å bli voksen?

Og vi fikk den!! Feirer kjøp av leilighet med sprudlevann i parken :) #voksenpoeng

A post shared by Mari Gjengedal (@marigjengedal) on

Leave a Reply

