Etiopia – varmt, vilt, vått

Hjemme! Og vel så det. Det er over en uke siden jeg kom hjem fra Etiopia nå. Tenk at tiden løper sånn avgårde. Dagene har gått så fort at jeg knapt har fått tid til å sette meg ned og orientere meg. Men det var så fantastisk å komme hjem! Da jeg landet på Gardermoen, kriblet det i hele kroppen. Og det var jo blitt kaldt mens jeg var borte. Fikk julestemning med EN gang jeg kom ut i den friske luften. For å følelse!

Tenkte jeg skulle dele noen av bildene fra turen. Kort oppsummert var Etiopia varmt, vilt og vått (selv om jeg ikke har noen bilder fra regnskurene eller den fantastiske lynstørmen jeg opplevde en av kveldene). Her er noen av øyeblikkene:

_DSC1509

Meg med en kopp ekte, etiopisk kaffe kort tid etter å ha kommet fram til feltområdet. Happy!

_DSC1526

Det var mange fine fugler i Etiopia.

_DSC1542

Landskapet i en av landsbyene jeg besøkte. Det var like etter regntiden, og kjempegrønt og fint.

_DSC1546

Noen søte rakkerunger som syntes en hvit jente med kamera var verdens gøyeste ting.

_DSC1547 _DSC1551 _DSC1561

Man kan ikke se det på bildet, men disse killingene var bitte bitte små! Kun to dager gamle og knapt nok større enn hånden min.

_DSC1568

Haha! Typisk bush-øyeblikk når bajajen kjører seg fast i gjørmen og man må ut og dytte.

_DSC1578

Etiopia eller english countryside? Ikke lett å vite…

_DSC1612

Etiopisk nasjonalrett: Injera. Alle spiste dette. Alltid.

_DSC1622

I Addis: Hovedstaden er raskt voksende og i heftig modernisering. Over alt var det slike kjempestore hus som holdt på å bli bygget (de så veldig ut som skumle spøkelseshus).

_DSC1627

Utenfor den norske ambassaden.

_DSC1635

Utsikten opp i aket på den internasjonale flyplassen i Addis.

_DSC1636

Min canadiske venn Elise, som holdt meg med selskap i Addis de siste dagene (lifesaver etter tre uker i ensomhet!). Vi står og venter i innsjekkingskø og gleder oss til turen er over.

_DSC1718
Og SÅ fornøyd var jeg over å komme hjem! Noe av det første vi gjorde var å gå ut og spise en herlig middag på SüdØst. Mat smaker ikke bedre enn når man har vært en måned på tur!

Leave a Reply

